loading...

دانلود پروژه و پایان نامه و مقاله

پروژه ريپل گشتاور در درايو موتور BLDC ,درايو موتور BLDC ,ريپل گشتاور در درايو موتور BLDC,عملكرد موتور BLDC در ناحيه توان ثابت,كنترل موتور bldc

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانلود حل المسائل معادلات دیفرانسیل گرینبرگ 0 539 admin
دانلود حل المسائل معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی پرکو 0 498 admin
دانلود حل المسائل معماری کامپیوتر جان هنسی 0 464 admin
دانلود حل المسائل مقدمه ای بر الگوریتم ها 0 487 admin
دانلود حل المسائل جبر خطی استرانگ 0 432 admin
دانلود حل المسائل جبر مجرد کیث نیکولسون 0 501 admin
حل المسائل کتاب منطق مری برگمن 0 458 admin
دانلود حل المسائل آشکارسازی و اندازه گیری پرتوها گلن نال 0 449 admin
دانلود حل المسائل ریاضیات برای مهندسی و علوم طبیعی کاربردهای محاسباتی در Maple و Math 0 438 admin
دانلود حل المسائل شبکه های عصبی مصنوعی بایا یگنانارایانا 0 522 admin
دانلود حل المسائل قطعات الکترونیکی نیمه هادی بن استریتمن 0 494 admin
دانلود حل المسائل قطعات نیمه رسانا فیزیک و تکنولوژی سایمون زی 0 482 admin
دانلود حل المسائل مبانی تولید مدرن موادو فرآیندها و سیستم ها 0 475 admin
دانلود حل المسائل مبانی کنترل و بهبود کیفیت میترا 0 448 admin
دانلود حل المسائل مکانیک و کنترل ربات گوپتا 0 455 admin
دانلود حل المسائل اصول مخابرات راجر زیمر 0 495 admin
دانلود حل المسائل اپتیک گری و نایت 0 456 admin
دانلود حل المسائل تئوری کنترل بهینه و کاربردهای آن در مدیریت 0 456 admin
دانلود حل المسائل تابش الکترومغناطیسی کلاسیک 0 483 admin
مقاله مدیریت انرژی در سیستم های DC در ساختمان با استفاده از سرویس مدل وسایل نقلیه 0 473 admin

پروژه ریپل گشتاور در درایو موتور BLDC و توان ثابت

سعید کیانی بازدید : 410 29 / 11 / 1395 نظرات ()

 

دسته بندی

مهندسی برق
فرمت فایل PDF - Word
حجم فایل 2 MB
تعداد صفحات فایل 118


استفاده از درایو موتور BLDC به دلیل داشتن مزایای فـراوان در کاربردهـای تراکشـن افـزایش یافتـه است. از ویژگیهای مهم یک درایو مورد اسـتفاده در کاربردهـای تراکشـن نظیـر خودروهـای هیبریـد برقـی، داشتن ناحیه توان ثابت وسیع و یا بعبارتی قابلیت کار در بازه وسیعی از ناحیه بـالای سـرعت نـامی موتـور و همچنین دارا بودن راندمان بالا می باشد.

تکنیکهای کار در ناحیه توان ثابت موتورهای ،DCالقایی و سنکرون، بخوبی شناخته شده اند. بعبارتی با کاهش شار فاصله هوایی در این نوع موتورها، کار در ناحیه توان ثابـت قابـل انجـام اسـت. موتورهـای PM سنکرون با تغذیه سینوسی نیز با مفهومی یکسان و به روشی مشابه موتورهای سنکرون در ناحیه تـوان ثابـت بکار می روند. اما کار در ناحیه توان ثابت موتور BLDC مسائل خاص خود را دارد.

برای افزایش سرعت یـک موتور الکتریکی، باید گشتاور الکترومغناطیسی یا جریان موتور را زیاد نمـود و یـا بعبـارتی مـی بایـد ولتـاژ ترمینال موتور را افزایش داد. بدلیل افزایش ولتاژ ضدمحرکه، امکان افزایش بیشتر جریـان بـا افـزایش ولتـاژ ترمینال در سرعتهای بیشتر از سرعت نامی امکان پذیر نیسـت.

تنهـا راهکـار موجـود، کـاهش مقـدار ولتـاژ ضدمحرکه با کاهش دادن شار فاصله هوایی است که در اغلب موتورهای با تغذیه سینوسی با بکار بردن مدل دو محوری d − qو استفاده از روشهای بهینه سازی، می توان جریان متناظر با شار موتور را در ناحیه تـوان ثابت بطور بهینه تنظیم نمود. اما در موتور ،BLDC به دلیل شکل موج غیرسینوسی مربعی جریان، امکـان استفاده مستقیم از مدل دو محوری d − qو روشهای معمول کنترل کاهش شار  که در موتورهـای القـایی و سنکرون بکار می روند، وجود ندارد و لذا عمل کنترل موتور BLDC در ناحیه توان ثابت با دشواری بیشـتری همراه است.

از طرف دیگر، از ویژگیهای مهم موتور BLDC می توان به دارا بودن دانسیته گشـتاور و تـوان بـالا و در نتیجه راندمان بالاتر نسبت به سایر موتورهای ACاشاره نمود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 812
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 639
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 169
  • بازدید امروز : 497
  • باردید دیروز : 590
  • گوگل امروز : 168
  • گوگل دیروز : 168
  • بازدید هفته : 2,730
  • بازدید ماه : 28,819
  • بازدید سال : 28,819
  • بازدید کلی : 1,711,977
  • کدهای اختصاصی