loading...
دانلود پروژه و پایان نامه و مقاله
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
آیا می خواهید تجارت تعمیر تلویزیون را راه اندازی کنید؟ 1 205 bahman00
دانلود حل المسائل معادلات دیفرانسیل گرینبرگ 0 747 admin
دانلود حل المسائل معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی پرکو 0 707 admin
دانلود حل المسائل معماری کامپیوتر جان هنسی 0 686 admin
دانلود حل المسائل مقدمه ای بر الگوریتم ها 0 709 admin
دانلود حل المسائل جبر خطی استرانگ 0 634 admin
دانلود حل المسائل جبر مجرد کیث نیکولسون 0 796 admin
حل المسائل کتاب منطق مری برگمن 0 663 admin
دانلود حل المسائل آشکارسازی و اندازه گیری پرتوها گلن نال 0 659 admin
دانلود حل المسائل ریاضیات برای مهندسی و علوم طبیعی کاربردهای محاسباتی در Maple و Math 0 660 admin
دانلود حل المسائل شبکه های عصبی مصنوعی بایا یگنانارایانا 0 735 admin
دانلود حل المسائل قطعات الکترونیکی نیمه هادی بن استریتمن 0 687 admin
دانلود حل المسائل قطعات نیمه رسانا فیزیک و تکنولوژی سایمون زی 0 672 admin
دانلود حل المسائل مبانی تولید مدرن موادو فرآیندها و سیستم ها 0 693 admin
دانلود حل المسائل مبانی کنترل و بهبود کیفیت میترا 0 664 admin
دانلود حل المسائل مکانیک و کنترل ربات گوپتا 0 656 admin
دانلود حل المسائل اصول مخابرات راجر زیمر 0 702 admin
دانلود حل المسائل اپتیک گری و نایت 0 646 admin
دانلود حل المسائل تئوری کنترل بهینه و کاربردهای آن در مدیریت 0 662 admin
دانلود حل المسائل تابش الکترومغناطیسی کلاسیک 0 690 admin
سعید کیانی بازدید : 530 1395/11/29 نظرات (0)

 

دسته بندی

مهندسی برق
فرمت فایل PDF - Word
حجم فایل 2 MB
تعداد صفحات فایل 118


استفاده از درایو موتور BLDC به دلیل داشتن مزایای فـراوان در کاربردهـای تراکشـن افـزایش یافتـه است. از ویژگیهای مهم یک درایو مورد اسـتفاده در کاربردهـای تراکشـن نظیـر خودروهـای هیبریـد برقـی، داشتن ناحیه توان ثابت وسیع و یا بعبارتی قابلیت کار در بازه وسیعی از ناحیه بـالای سـرعت نـامی موتـور و همچنین دارا بودن راندمان بالا می باشد.

تکنیکهای کار در ناحیه توان ثابت موتورهای ،DCالقایی و سنکرون، بخوبی شناخته شده اند. بعبارتی با کاهش شار فاصله هوایی در این نوع موتورها، کار در ناحیه توان ثابـت قابـل انجـام اسـت. موتورهـای PM سنکرون با تغذیه سینوسی نیز با مفهومی یکسان و به روشی مشابه موتورهای سنکرون در ناحیه تـوان ثابـت بکار می روند. اما کار در ناحیه توان ثابت موتور BLDC مسائل خاص خود را دارد.

برای افزایش سرعت یـک موتور الکتریکی، باید گشتاور الکترومغناطیسی یا جریان موتور را زیاد نمـود و یـا بعبـارتی مـی بایـد ولتـاژ ترمینال موتور را افزایش داد. بدلیل افزایش ولتاژ ضدمحرکه، امکان افزایش بیشتر جریـان بـا افـزایش ولتـاژ ترمینال در سرعتهای بیشتر از سرعت نامی امکان پذیر نیسـت.

تنهـا راهکـار موجـود، کـاهش مقـدار ولتـاژ ضدمحرکه با کاهش دادن شار فاصله هوایی است که در اغلب موتورهای با تغذیه سینوسی با بکار بردن مدل دو محوری d − qو استفاده از روشهای بهینه سازی، می توان جریان متناظر با شار موتور را در ناحیه تـوان ثابت بطور بهینه تنظیم نمود. اما در موتور ،BLDC به دلیل شکل موج غیرسینوسی مربعی جریان، امکـان استفاده مستقیم از مدل دو محوری d − qو روشهای معمول کنترل کاهش شار  که در موتورهـای القـایی و سنکرون بکار می روند، وجود ندارد و لذا عمل کنترل موتور BLDC در ناحیه توان ثابت با دشواری بیشـتری همراه است.

از طرف دیگر، از ویژگیهای مهم موتور BLDC می توان به دارا بودن دانسیته گشـتاور و تـوان بـالا و در نتیجه راندمان بالاتر نسبت به سایر موتورهای ACاشاره نمود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 831
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 657
  • آی پی امروز : 205
  • آی پی دیروز : 181
  • بازدید امروز : 512
  • باردید دیروز : 535
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 5,500
  • بازدید ماه : 1,877
  • بازدید سال : 231,892
  • بازدید کلی : 2,209,627
  • کدهای اختصاصی