close
تبلیغات در اینترنت
پروژه ريپل گشتاور در درايو موتور BLDC
کانال تلگرام سایت پـــروژه 24 بزودی ...

پروژه ريپل گشتاور در درايو موتور BLDC

244 پروژه ریپل گشتاور در درایو موتور BLDC و توان ثابت

مطالب مرتبط با "پروژه ریپل گشتاور در درایو موتور BLDC و توان ثابت"

 

دسته بندی

مهندسی برق
فرمت فایل PDF - Word
حجم فایل 2 MB
تعداد صفحات فایل 118


استفاده از درایو موتور BLDC به دلیل داشتن مزایای فـراوان در کاربردهـای تراکشـن افـزایش یافتـه است. از ویژگیهای مهم یک درایو مورد اسـتفاده در کاربردهـای تراکشـن نظیـر خودروهـای هیبریـد برقـی، داشتن ناحیه توان ثابت وسیع و یا بعبارتی قابلیت کار در بازه وسیعی از ناحیه بـالای سـرعت نـامی موتـور و همچنین دارا بودن راندمان بالا می باشد.

تکنیکهای کار در ناحیه توان ثابت موتورهای ،DCالقایی و سنکرون، بخوبی شناخته شده اند. بعبارتی با کاهش شار فاصله هوایی در این نوع موتورها، کار در ناحیه توان ثابـت قابـل انجـام اسـت. موتورهـای PM سنکرون با تغذیه سینوسی نیز با مفهومی یکسان و به روشی مشابه موتورهای سنکرون در ناحیه تـوان ثابـت بکار می روند. اما کار در ناحیه توان ثابت موتور BLDC مسائل خاص خود را دارد.

برای افزایش سرعت یـک موتور الکتریکی، باید گشتاور الکترومغناطیسی یا جریان موتور را زیاد نمـود و یـا بعبـارتی مـی بایـد ولتـاژ ترمینال موتور را افزایش داد. بدلیل افزایش ولتاژ ضدمحرکه، امکان افزایش بیشتر جریـان بـا افـزایش ولتـاژ ترمینال در سرعتهای بیشتر از سرعت نامی امکان پذیر نیسـت.

تنهـا راهکـار موجـود، کـاهش مقـدار ولتـاژ ضدمحرکه با کاهش دادن شار فاصله هوایی است که در اغلب موتورهای با تغذیه سینوسی با بکار بردن مدل دو محوری d − qو استفاده از روشهای بهینه سازی، می توان جریان متناظر با شار موتور را در ناحیه تـوان ثابت بطور بهینه تنظیم نمود. اما در موتور ،BLDC به دلیل شکل موج غیرسینوسی مربعی جریان، امکـان استفاده مستقیم از مدل دو محوری d − qو روشهای معمول کنترل کاهش شار  که در موتورهـای القـایی و سنکرون بکار می روند، وجود ندارد و لذا عمل کنترل موتور BLDC در ناحیه توان ثابت با دشواری بیشـتری همراه است.

از طرف دیگر، از ویژگیهای مهم موتور BLDC می توان به دارا بودن دانسیته گشـتاور و تـوان بـالا و در نتیجه راندمان بالاتر نسبت به سایر موتورهای ACاشاره نمود