تبلیغات در اینترنتclose
شبیه سازی کنترل مد لغزشی تطبیقی و انتگرالی برای موتور خطی رلوکتانس متغییر
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
شبیه سازی کنترل مد لغزشی تطبیقی و انتگرالی برای موتور خطی رلوکتانس متغییر
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیپروژه و پایان نامهشبیه سازی کنترل مد لغزشی تطبیقی و انتگرالی برای موتور خطی رلوکتانس متغییر

تعداد بازدید : 44
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 325
عضويت : 10 /4 /1394
شبیه سازی کنترل مد لغزشی تطبیقی و انتگرالی برای موتور خطی رلوکتانس متغییر
شبیه سازی کنترل مد لغزشی تطبیقی و انتگرالی برای موتور خطی رلوکتانس متغییر
.


Adaptive Sliding Mode and Model Predictive Control of Linear Variable Reluctance Motor.
این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات استفاده شده می باشد.
.



  • تاریخچه موتور خطی القایی به دهه ی ۱۸۴۰ بر می‌گردد. که توسط چارلز ویستون در لندن ارائه گردید ولی بیش از حد ناکارآمد بود.

  • در سال ۱۹۳۵ یک مهندس آلمانی بنام هرمن کمپر توانست یک نمونه عملی را بسازد.

  • در دهه ی ۱۹۴۰، پروفسور لیتویت موفق شد یک نمونه با ابعاد واقعی که کارایی بهتری داشت را تهییه نماید.

  • در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی تحقیقات اریک لیتویت بر روی موتورهای خطی منجر به تجدید جذابیت ایده ی مگنت‌های شناور یا همان قطارهای شناور (مگلو) شد.


—امروزه در کاربرد های متنوع صنعتی نیاز به حرکت خطی بیشتراحساس میشود. یک موتور خطی در واقع یک موتور الکتریکی است که استاتورش غیر استوانه شده است تا به جای اینکه یک گشتاور چرخشی تولید کند، یک نیروی خطی در راستای طول استاتور ایجاد کند.موتورهای خطی جز آن دسته از موتورهایی قرار دارند که مستقیما انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی جابجایی تبدیل می نمایند...
اصول کار و ساختمان موتورهای خطی
—مشابه انواع ماشین های الکتریکی موتور های خطی نیز از دو قسمت اصلی ساکن و متحرک تشکیل شده اند قسمت متحرک موتورهای خطی اسلایدر و قسمت ساکن آنها استاتور نامیده می شود . اولیه یک موتور خطی از شبکه سه فاز و ثانویه آن نیز یک سیم پیچی صفحه ای با هسته آهنی یا بدون هسته آهنی است.تصویر: http://cloobfile.ir/wp-content/uploads/edd/2017/06/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-1-300x117.jpg استاتور یکطرفهتصویر: http://cloobfile.ir/wp-content/uploads/edd/2017/06/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-300x96.jpg استاتور دوطرفه.
.
.
شبیه سازی کنترل مد لغزشی تطبیقی و انتگرالی برای موتور خطی رلوکتانس متغییر
.
—موتورهای خطی را می توان به چهار کلاس زیر تقسیم نمود:
—موتورهای DC—موتورهای القایی—موتورهای سنکرون، شامل موتورهای رلوکتانسی و موتورهای استپر—موتورهای نوسانی
.—مزایا:

  • ۱-ساختمان ساده و دقیق

  • ۲-وزن سبک به دلیل بدون هسته بودن

  • ۳-قابل استفاده درمحیط هایی مانند: زیر آب و در خلاء

  • ۴-طول عمر بالا

  • ۵-نگهداری ،تعمیر و تعویض موتورهای خطی راحت تر است.


معایب

  • ۱- قیمت بالا

  • ۲-حجم زیاد موتورهای خطی

  • ۳-تولید بیشترگرمابدلیل اتصال مستقیم قسمت متحرک به بار

  • ۴- فاصله هوایی بزرگ


.
قسمتی از شبیه سازی و نتایج
.

تصویر: http://cloobfile.ir/wp-content/uploads/edd/2017/06/%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AF-%D9%84%D8%BA%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C-300x138.jpg
.
تصویر: http://cloobfile.ir/wp-content/uploads/edd/2017/06/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-300x170.jpg
.

چهارشنبه 12 مهر 1396 - 14:08
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ