دسته بندی |
مهندسی برق |
فرمت فایل | PDF-Word |
حجم فایل | 21.52 MB |
تعداد صفحات فایل | 110 |
قیمت | 10000 تومان |
ماشینهای القایی نسبتاً ارزان و مقاوم هستند زیرا آنها را میتوان بدون حلقههای لغزان یا کموتاتور ساخت. این ماشینها بصورت گسترده ای در کاربردهای صنعتی استفاده میشوند. بدین خاطر باید توجه بیشتری به کنترل موتور القایی برای شروع به کار، ترمز کردن، عملکرد چهار ناحیه ای و غیره نمود. کنترل حلقه باز ماشین با فرکانس متغیر ممکن است هنگامی که موتور عملکردی در گشتاور پایدار با نیاز به تنظیم سرعت دارد، درایو با تغییر سرعت رضایت بخشی را ارائه دهد. اما زمانی که به یک درایو با پاسخ دینامیکی سریع و سرعت صحیح یا کنترل گشتاور نیاز است یک کنترل حلقه باز، رضایت بخش نیست.
فهرست مطالب
فصل ۱- قاعده کلی کنترل برداری یا کنترل جهت یابی میدان موتور القایی (FOC)
۱-۱- کنترل اسکالر
۱-۲- کنترل برداری یا کنترل جهت یابی میدان
۱-۳- کنترل جهت یابی میدان موتورهای القایی
۱-۳-۱- تبدیل متعامد
۱-۳-۲- تبدیل کلارک
۱-۳-۳- تبدیل پارک و معکوس تبدیل پارک
۱-۴- مدل دینامیکی موتور القایی
۱-۵- طرح اساسی کنترل جهتیابی میدان
۱-۶- کنترل مستقیم جهت یابی میدان
۱-۷- کنترل غیر مستقیم جهت یابی میدان
۱-۸- کنترل سرعت متغیر ماشین القایی
۱-۹- تکنولوژی کنترل بدون حسگر سرعت ماشینهای القایی
فصل ۲- روش هایی برای کنترل سرعت درایوهای AC بدون حسگر سرعت
۲-۱- مقدمه
۲-۲- دینامیک ماشین
۲-۲-۱- معادلات اساسی
۲-۲-۲- دیاگرام گذر سیگنال مختلط
۲-۲-۳- محدودیتها
۲-۳- درایوهایی برای تعدیل نیازمندیهای دینامیکی
۲-۳-۱- تخمین بر اساس نیروی ضدمحرکه
۲-۳-۲- کنترل ولت بر هرتز ثابت
۲-۳-۳- تخمین سرعت بر پایه هارمونیکهای فضایی
۲-۴- عملکرد سطح بالای درایوها
۲-۴-۱- جهتیابی میدان رتور
۲-۴-۲- سیستم تطبیقی مدل مرجع (MRAS)
۲-۴-۳- کنترل پیش خور (فید فوروارد) ولتاژهای استاتور
۲-۴-۴- تخمین شار رتور و جریان گشتاور
۲-۴-۵- جهت یابی شار استاتور
۲-۵- رؤیتگرهای تطبیقی
۲-۵-۱- رؤیتگر غیر خطی مرتبه کامل
۲-۵-۲- رویتگر مد لغزشی
۲-۵-۳- کالمن فیلتر توسعه یافته
۲-۵-۴- رؤیتگر غیرخطی کاهش مرتبه یافته
۲-۶- تخمینگرهای هوشمند
۲-۶-۱- تخمینگر عصبی سرعت آموزش بلادرنگ
۲-۶-۲- تخمینگر مبتنی بر کنترل کننده فازی
۲-۷- انتخاب الگوریتم تخمین سرعت بدون حسگر
فصل ۳- سیستم تطبیقی مدل مرجع MRAS
۳-۱- مقدمه
۳-۲- کنترل تطبیقی
۳-۳- روشهای کنترل تطبیقی
۳-۳-۱- جدول بندی بهره
۳-۳-۲- رگولاتورهای خود تنظیم
۳-۳-۳- کنترل دوگان
۳-۳-۴- سیستم تطبیقی مدل مرجع
۳-۴- روش های کنترل برداری موتور القایی بدون سنسور سرعت مبتنی بر MRAS
۳-۴-۱- کنترل برداری موتور القایی بدون حسگر سرعت در سرعتهای خیلی پایین
۳-۴-۲- سیستم کنترل
۳-۴-۳- موتور القایی
۳-۴-۴- کنترل مجزا
۳-۴-۵- مدل شار رتور
۳-۴-۶- استراتژی کنترل
۳-۴-۷- کنترل تطبیقی مدل مرجع مبتنی بر شار رتور
۳-۴-۸- کنترل تطبیقی مدل مرجع مبتنی بر نیروی ضد محرکه الکتریکی (bemf)
۳-۴-۹- MRAC پیشنهادی مبتنی بر جریان های استاتور
فصل ۴- شبیهسازی و ارائه نتایج کنترل سرعت بدون حسگر سرعت
۴-۱- مقدمه
۴-۲- شبیهسازی کنترل برداری بدون حسگر سرعت موتور القایی
۴-۲-۱- مدلسازی موتور القایی
۴-۲-۲- مدل منبع تغذیه – اینورتر
۴-۲-۳- مدل سیستم کنترل
۴-۳- اعمال ورودی ها و بررسی نتایج