close
تبلیغات در اینترنت
ترجمه مقاله حالت پایدار در یک موتور تکفاز سنکرون رلوکتانسی
کانال تلگرام سایت پـــروژه 24 بزودی ...

ترجمه مقاله حالت پایدار در یک موتور تکفاز سنکرون رلوکتانسی

118 ترجمه مقاله حالت پایدار در یک موتور تکفاز سنکرون رلوکتانسی

مطالب مرتبط با "ترجمه مقاله حالت پایدار در یک موتور تکفاز سنکرون رلوکتانسی"

ترجمه مقاله حالت پایدار در یک موتور تکفاز سنکرون رلوکتانسی

Analysis of the steady-state components in a balanced single-phase synchronous reluctance motor with a running capacitor

Abstract
Torque pulsations arising from rotor saliency and stator winding imbalance degrade the performance of single-phase reluctance motors.

Thispaper examines different components of torque produced by such a motor and studies their individual dependencies on machine operational indices in the steady state.

The torque expressions are derived in component parts by d–q harmonic balance as functions of load angle and auxiliary winding capacitor value from which performance is assessed.

By adjusting the capacitor value using established conditions for balance, improved drive performance as a 2-phase motor is realized.

Simple test results were used to assess the validity of the harmonic balance model and a good agreement is observed.

Torque pulsations due to stator winding imbalance were reduced while that due to rotor saliency remained unaffected as expected

The improvement in efficiency under balanced conditions, permit the motor to support a higher load torque than rated.
© ۲۰۰۶ Elsevier B.V. All rights reserve

ترجمه مقاله حالت پایدار در یک موتور تکفاز سنکرون رلوکتانسی

ارتعاشات گشتاور ناشی شده از برجستگی روتور و نامتعادل بودن سیم­پیچی استاتور، بازده موتورهای تک­فاز رلوکتانسی را کاهش می­دهد.

این مقاله مؤلفه ­های مختلف گشتاور تولیدشده توسط چنین موتوری را نورد بررسی قرار داده و وابستگی­ های آن­ها را به اندیس­های عملیاتی ماشین در حالت پایدار مطالعه می­کند.

عبارت­های گشتاور از قسمت­های مؤلفه توسط هماهنگ d-q حاصل‌شده و تابعی از زاویه بار و خازن سیم ­پیچ بسته به اینکه چه رابطه­ای برای بازده در نظر گرفته شود، خواهد بود.

با اصلاح و تنظیم مقدار خازن با استفاده از اعمال شرایطی برای تعادل بازده درایو برای موتورهای دو فازه بهبود حاصل شد.